Monday, July 16, 2012

Coretan di bon KL

Rombongan dari Melaka
Alhamdulillah, sabtu lepas sempat juga saya pergi memeriahkan Bon KL yang dijalankan di lokasi pasar keramat. Bersama saudara Maizal, saya sepatutnya bergerak sama dengan Pok Ki (Abg Zuki Serama Park) yang bergerak dari Melaka sekitar jam 6 pagi bersama Daarul Alu dan Serama Anak Johor (SAJ). Bagaimanapun kerana perlu menyelesaikan banyak urusan perniagaan, kami hanya bergerak ke KL sekitar jam 9 pagi.

Suasana di Pasar Keramat
Pada pemerhatian saya, perjalanan bon nyata lancar dan sambutan boleh dikatakan meriah. Kehadiran ramai peminat-peminat tegar terutama dari zon tengah dan zon selatan tanahair, membuktikan kehangatan ayam serama sebagai satu hobi terus diminati dan malahan semakin galak menerima ramai peminat-peminat baru atau mereka yang mula berjinak-jinak dengan hobi ini.

Doa Kesyukuran...Alhamdulillah
Selain itu, mungkin dengan semakin hampirnya kedatangan bulan Ramadhan yang mulia ini, rakan-rakan serama mengambil peluang di bon ini untuk bertemu dan berkongsi cerita dengan peminat yang datang dari pelbagai lokasi ini. Al maklum, semua aktiviti pertandingan akan berehat sementara waktu sepanjang sebulan ini. Sambutan yang baik ini telah memberi semangat positif kepada pihak penganjuran. Malahan, penganjur bercadang untuk menganjurkan satu lagi bon yang leboh besar usai umat Islam meraikan syawal nanti.

Tidak banyak yang dapat saya kongsikan di sini kerana tujuan ke bon kali ini lebih santai dan hanya mahu bertemu rakan-rakan. Hendak bawa ayam, ada yang meluruh dan tidak siap. Mungkin lepas raya  baru boleh main.

Apapun, ada beberapa keping gambar buat tatapan pembaca blog ini. Jom layan......
Ah Moi ini datang untuk melukis dengan menggunakan teknik pensilnya sahaja--sempoi

Banyak gambar ayam ini yang sudah saya rakamkan. Tapi makin hari, makin cantik ayam nie..Johan A
Johan Remaja - Nizam RC (Beranang Serama Group)

MOMEN - Aksi santai selepas selesai pertandingan

Johan Muda dan BOTB - Azreen BPahat
Johan Kategori B - Nizam RC (Beranang Group)
Tuannya ( Wan serdang - Beranang Group) asyik memerhatikan ayamnya (Johan A)  mempamirkan aksi  bergayanya
Johan ABS - Beranang Group 

No comments:

Post a Comment