Wednesday, September 26, 2012

Silaturrahim ke Dungun (Part IV)

Pok Eid
Siapa peminat serama yang tidak pernah mendengar nama Pok Eid Dungun...? Pemain (Player) ayam serama yang kehadirannya di bon-bon pertandingan PASTI  dibawa bersamanya banyak ayam serama yang bukan sahaja cantik bergaya tetapi juga kerap mendapat nombor (istilah bagi ayam yang menduduki 'ranking' dalam pertandingan) di bon tersebut.

Kesempatan berkunjung ke rumah beliau memberi banyak informatif berguna dan juga cerita-cerita yang tidak di ketahui oleh ramai peminat ayam serama.

Layanan beliau yang cukup mesra ditambah dengan celoteh tanpa hentinya tentang serama mengambarkan kecintaan mendalam beliau pada keunikan unggas kecil ini.

Saya dapat melihat beberapa perbezaan yang ketara jika mahu dibandingkan Pok Eid dengan breeder ataupun player yang lain. Mungkin inilah yang menjadikan beliau kerap dapat memperolehi nombor di arena pertandingan yang beliau sertai.

Saya malas mahu bercerita panjang....kita layan sahaja gambar di bawah sambil saya ingin mengucapkan terima kasih buat Pok Eid sekeluarga atas layanan yang diberikan...

Menarik nampak...2 orang lama
Itu dia....comey tu....
Tips...
Gelagat Pok Eid...

Ayam tanding Pok Eid

Dah masuk Induk...tapi kekal bergaya
Pergggggg...
Menawan kalbu

Tempat training ayam hehehe

Bergaya....
Gaya ala-Bouncer di pintu masuk rumah Pok Eid
Terima kasih daun keladi....heheheh

No comments:

Post a Comment