Monday, May 27, 2013

Cerita dari reban...

Assalam buat semua rakan pembaca blog ini...

Agak lama juga saya tidak dapat menulis panjang sedikit di blog ini. Sebulan ini...urusan kerja dan banyak kerja-kerja lain menyebabkan badan jadi letih dan otak pun agak kepenatan. Jadi , masa untuk online pun agak terbatas...cuma buka sambil lalu sahaja.

Walau bagaimanapun, reban serama masih tetapi diberi perhatian...:-)

Saya dapat juga pertanyaan dari sahabat yang mengikuti blog ini..mereka tanya kenapa tidak ada update terkini cerita dari reban. Hahaha...mereka ingat saya dah slow dah bela serama nie.

Sebenarnya masih sibuk juga melayan kawan-kawan yang agak ramai juga yang datang menziarahi reban saya yang tidak seberapa pun. Berbanding dengan reban orang-orang yang sudah lama bela serama, saya rasa masih kecil dan jauh dibandingkan dengan sahabat yang sudah berbelas tahun-tahun membela serama. Tetapi saya hargai juga sahabat yang bertandang di reban saya walaupun kebanyakannya pun adalah mereka yang masih baru meminati ayam serama.

Sekarang ini...hasil dari reban agak memuaskan. Banyak juga anak-anak ayam yang tetas di reban. Cuma saya tidak berkesempatan untuk upload gambar anak-anak tersebut. Insya Allah...ada kelapangan saya akan kongsikan gambar-kambar anak yang semakin bertambah besar ini...

Buat masa ini, saya kongsikan cerita terkini dari reban Telok Mas....

Pembaka sepenuh masa - Jaguar
Pembaka yang mempunyai aksesori yang mantap..
Pembaka dengan gaya kebas yang aktif...
Walau dah tua...masih mampu menurunkan waris. 
Berbelas ekor adalah betina. Ada sekor jantan jadi ketua..
Aksesori ekor terbaik yang hendak diturunakn pada waris hehehe
Ini anak-anak yang belum dibenarkan turun reban atas tanah....
Anak b yang tunggu perangai...



Induk yang berjasa...sekor ini sahaja lah yang tinggal di reban saya. Darah asal dari reban Pok Shim Ganu. Ada kuat darah Mat Awang..
Belum datang perangai lagi...

PS : Ada banyak lagi ayam yang belum dapat di update...nanti free saya akan kongsikan di blog ini////

No comments:

Post a Comment