Tuesday, July 9, 2013

Salam Ramdham Al Mubarak...

Alhamdulillah, kita di beri rezeki dan peluang sekali lagi untuk bertemu dengan bulan yang mulia iaitu bulan Ramadhan pada tahun ini. Macam tahun-tahun yang lepas, bulan ramadhan memang bulan yang lebih 'relax' bagi Stm sebab kebanyakan urusan bisnes Stm di bulan ini beroperasi pada kadar separuh operasi sahaja. Maka, Stm ada lebih masa untuk buat pekara-pekara yang selalunya agak susah semasa bulan-bulan yang biasa.

Pada bulan ini, Stm akan ada banyak masa untuk buat 'house cleaning' dan ada gak masa untuk memberi tumpuan kepada membetulkan reban ayam yang agak serabut sekarang nie.

Buat informasi pembaca, minggu lepas juga berlangsung Bon penutup sebelum masuk bulan Ramadhan ini. Bon yang berlangsung di tapak kedai makan Nasi Kukus Pok Ki (Zuki Sabak) ini, mendapat sambutan yang agak meriah walaupun sekadar bon kecil sahaja.

Jadi selepas ini, hampir sebulan lebih tidak akan ada sebarang 'game'. Mungkin se-awal sebulan selepas raya nanti baru kita akan bertemu semula di bon-bon yang akan dijalankan. Khabarnya ada bon besar di Jerteh pada hujung Ogos nanti. Hadiah lumayan bakal mengamit peminat serama. Johan bagi kategori bakal mencecah hingga Rm600. Satu angka yang agak 'menghairahkan' terutama buat peminat tegar untuk hadir ke bon.

Lupakan sebentar tentang bon, buat Stm.... ini bulan lebih pada 'beeding' sambil menukang membetulkan apa yang tak betul sebelum ini di reban. Alhamdulilah juga, ada hampir 5 ekor ibu yang sedang mengeram. Anak-anak ayam pun ada banyak sekarang ini. 

Bagi kawan-kawan pembaca yang berminat nak cari ayam mampu milikm Stm ada 3-4 ekor yang nak lepas. Boleh hubungi di no ini : 012-6990793.

Reban di dalam taman hahahah. Projek buat reban hiasan di laman rumah. Dah terbengkalai  lebih sebulan. Guna kayu-kayu hutan yang terbuang. Harap dalam bulan puasa ini dapat diselesaikan. 
Ini satu lagi projek terbengkalai. Tak tahu bentuk apa reban ini. kawan yang tolong ketukkan buluh.
Mana ayam yang rejek bolehlah masuk kat sini.

Seekor dari ayam nak masuk muda tapi tak galak-galak. Sekali sekala sahaja nak buat perangai. Kalau nampak betina mulalah nak beraksi.
Jawapnya bakal jadi pembaka je.
BOTB Bon Melaka baru ini. Ayam milik saudara Lan Audi (KL)
Tahniah bro!



No comments:

Post a Comment